Meer resultaat met Digital Signage in retail

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief
 

Wat is de meerwaarde van Digital Signage voor retail?
Wat is de invloed van het aanbieden van diverse content aan bezoekers van een winkel?

Uiteindelijk is dat alleen te ervaren door het in de praktijk uit te voeren.

De initiele kosten, het gebrek aan tijd en een niet bekend resultaat zijn gegronde argumenten om de plannen hiervoor voorlopig in de kast te zetten.

Uit onderzoeken en marktgegevens blijkt dat Digital Signage zeker interessant is en een positieve invloed heeft op de bezoekerservaring van het winkelend publiek en uiteraard de omzet.

Multichannel Marketing

Fabrikanten gebruiken verschillende 'digitale wegen' om advertenties onder de aandacht van het publiek te krijgen. Het Internet en Social media zijn inmiddels gebaande paden.

De volgende stap is het aanbieden van de advertentie tijdens een koop moment, in de winkel.

Digital Signage is een uitermate geschikt platform om meerdere soorten van marketing aan te bieden. Tonen van advertenties van fabrikanten of het aanbieden van een persoonlijke korting aan de klant door een QR-code te laten scannen en een email adres achter te laten. Meteen een extra lezer van de nieuwsbrief erbij.

Van nature kijken we altijd naar bewegende beelden

Bewegende beelden roepen om aandacht. We reageren hier van nature op en dat zullen we niet snel afleren.

63% van de winkelbezoekers schenkt aandacht aan bewegende beelden.

Digital Signage levert meer attentiewaarde op in vergelijking met een statische campagne.

Advertenties en acties resulteren in hogere conversies.

Beeldschermen zijn aantrekkelijk voor de winkelbezoeker

42% van de winkelbezoekers heeft een voorkeur voor winkels waar Digital Signage aanwezig is.

Een verhoging van de shopervaring is het resultaat.

De functie van een display in een winkel is veelzijdig

Tegenover de initiële startkosten van Digital Signage staat een verscheidenheid van mogelijkheden en toepassingen.

Als voorbeeld, een display bij de kassa:

De wachttijd neemt gevoelsmatig met 35% af als er een display met aansprekende informatie bij een kassa aanwezig is. 60% van de impulsieve aankopen wordt gedaan bij de kassa. Een combinatie van aangename informatie en gerichte aanbiedingen resulteert in een omzetgroei tot 35%.

Liggen u plannen op dit gebied nog verborgen in de kast? Haal ze weer eens voor de dag en bekijk ze eens in het licht van de mogelijkheden die vandaag worden geboden.