Weer een mooi voorbeeld van corporate communicatie

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Werkzaak Rivierenland, een organisatie waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werkaanbod vinden, heeft op 15 juni jl. de volledig gerenoveerde vestiging feestelijk geopend.  

De nieuwe inrichting heeft tot doel de mensen een open en inspirerende werkomgeving te bieden waarbij de mogelijkheden van de medewerkers zoveel mogelijk worden ontwikkeld. Een open kantoor- en productieomgeving is hier een onderdeel van.

Beeldschermcommunicatie 

Ook beeldschermcommunicatie speelt een rol in de visie van Werkzaak Rivierenland. Informatie, zowel bedrijfsgerelateerd als infotainment, moet up-to-date en aantrekkelijk worden aangeboden. 

De entree van het nieuw ingerichte pand is voorzien van een beeldscherm waar het verhaal van Werkzaak Rivierenland wordt vertaald en ondersteunend is aan de open uitstraling.

Informeren en presenteren

Het bedrijfsrestaurant heeft een groot beeldscherm waar informatie en infotainment wordt aangeboden en waar op gezette tijden ook op gepresenteerd wordt.restaurantdisplay

Deze combinatie van informeren en presenteren wordt ook toegepast in de verschillende spreekruimten die binnen het pand aanwezig zijn. Er is op deze manier altijd informatie te zien op de beeldschermen en zo kijkt men zo min mogelijk aan tegen lege beeldschermen. bedieningspaneel

Het omschakelen tussen de verschillende functies wordt gedaan op basis van panelen die in de buurt van de beeldschermen zijn geplaatst. Een duidelijk bedieningspaneel helpt bij het selecteren van de juiste functie. Daarnaast zijn er connectoren waarmee op basis van HDMI en VGA een koppeling kan worden gemaakt met bijvoorbeeld een laptop of andere apparatuur. Op deze wijze is altijd eenvoudig een koppeling te maken en is het bijvoorbeeld niet nodig om de afstandsbediening van de beeldschermen te gebruiken.baristobar

Locatiespecifiek communiceren

De hallen waar het echte werk wordt geleverd zijn elk voorzien van een beeldscherm waarop een combinatie van verschillende soorten informatie worden getoond. Een daarvan is de locatie en de actuele tijd. De medewerkers zijn zo altijd op de hoogte van de werklocatie. Deze informatie wordt gecombineerd met infotainment en bedrijfsgerelateerde informatie. Op deze wijze is informatie op een vriendelijke en aantrekkelijk wijze altijd eenvoudig te vinden en ontsnappen belangrijke berichten niet meer aan de aandacht. productieruimte

Content management

De informatie op de beeldschermen wordt deels automatisch vertoond. Nieuwsberichten worden automatisch ingelezen en vertoond waardoor er altijd nieuwe berichten worden aangeboden. Eigen informatie wordt door de redactie verzorgd. Hierbij is het mogelijk om per beeldscherm of per groep beeldschermen andere informatie aan te bieden. Dit gebeurd in deze case bijvoorbeeld in het bedrijfsrestaurant, de receptie en in de diverse hallen. 

 

Weer een prachtig voorbeeld waarin beeldschermcommunicatie op praktische wijze meehelpt om het werk elke dag weer aantrekkelijk te maken. 

Meer inforrnatie: zie de website van Werkzaak Rivierenland